Vad är äkta och vad är naturligt? Denna ständiga fråga på
2000-talet. Virtuell näver eller äkta botox?
Det är lätt att tänka fel i jakten på det autentiska.
Brasilianska juicen Camp Nectar har bett sin byrå ageisobar (ska stavas med litet a) i Sao
Paulo att göra en kampanj som visar hur naturliga deras juicer är.
Byråns idé är intressant men med högst tveksamt budskap. På ett tidigt stadium klämdes frukter in i Camp Nectar
förpackning. När frukterna sedan växte formades de efter juiceförpackning och
med Camp Nectar i relief.
De tuktade frukterna har sedan placerats ut i varuhusens
fruktavdelningar.
En del
hävdar att detta är världshistoriens bästa juicereklam.
Pr-mässigt är det givetvis betyg 5 apelsiner men om syftet
är att lyfta fram det naturliga är resultatet mer osäkert. Är det här inte snarare
ett övergrepp på naturen? Fyrkantig frukt, hur naturlig den än är, känns inte
speciellt äkta.
Känsla för juice: 2/5
Engagemang: 3/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar