söndag 20 maj 2012

Naturligt Fyrkantig Frukt


Vad är äkta och vad är naturligt? Denna ständiga fråga på 2000-talet. Virtuell näver eller äkta botox?

Det är lätt att tänka fel i jakten på det autentiska.

Brasilianska juicen Camp Nectar har bett sin byrå ageisobar (ska stavas med litet a) i Sao Paulo att göra en kampanj som visar hur naturliga deras juicer är.

Byråns idé är intressant men med högst tveksamt budskap. På ett tidigt stadium klämdes frukter in i Camp Nectar förpackning. När frukterna sedan växte formades de efter juiceförpackning och med Camp Nectar i relief.

De tuktade frukterna har sedan placerats ut i varuhusens fruktavdelningar.

En del hävdar att detta är världshistoriens bästa juicereklam.

Pr-mässigt är det givetvis betyg 5 apelsiner men om syftet är att lyfta fram det naturliga är resultatet mer osäkert. Är det här inte snarare ett övergrepp på naturen? Fyrkantig frukt, hur naturlig den än är, känns inte speciellt äkta.

 

Känsla för juice: 2/5
Engagemang:  3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar