Under fotbolls-vm i Sydafrika 2010 blev det visserligen rött
kort för bryggeriets ambush marketing
men det kompenserades med medieuppmärksamhet för miljontals kronor.
Men Bavaria är även bra på traditionell reklam som ligger på
gränsen för det tillåtna. Som här med Charlie Sheen nyss utsläppt från senaste
rundan på The California Rehab Clinic och som upptäcker, till sin fasa, att
ALLA dricker öl.
Gissar att en del blir upprörda över att ett bryggeri skämtar om alkoholism med tanke på
Sheens historia. Men de flesta måste tycka det här är kul och särskilt kul att
Sheen trots allt har självdistans.
Det är tredje avsnittet i Bavarias kampanj som tidigare haft
Mickey Rourke och Hugh Hefner med i rollistan. Kul men Sheen är roligast.
Mickey Rourke
Hugh Hefner
Känsla för öl: 4/5
Engagemang: 4/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar