söndag 29 april 2012

Reklam om Missbrukare

Holländska bryggeriet Bavaria profilerar sig som marknadsföringens gamäng vinglandes på gränsen vad som är acceptabelt men som alltid får det sista skrattet.                                   
Under fotbolls-vm i Sydafrika 2010 blev det visserligen rött kort för bryggeriets ambush marketing men det kompenserades med medieuppmärksamhet för miljontals kronor.
Men Bavaria är även bra på traditionell reklam som ligger på gränsen för det tillåtna. Som här med Charlie Sheen nyss utsläppt från senaste rundan på The California Rehab Clinic och som upptäcker, till sin fasa, att ALLA dricker öl.
Gissar att en del blir upprörda över att ett bryggeri skämtar om alkoholism med tanke på Sheens historia. Men de flesta måste tycka det här är kul och särskilt kul att Sheen trots allt har självdistans.


Det är tredje avsnittet i Bavarias kampanj som tidigare haft Mickey Rourke och Hugh Hefner med i rollistan. Kul men Sheen är roligast.

 
Mickey Rourke 


Hugh Hefner

Känsla för öl: 4/5
Engagemang: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar